Alla inlägg den 2 september 2011

Av Monika Jonsson - 2 september 2011 21:52

Hejhopp, vart tar tiden vägen?? nyss var det ju en ny vecka igen.. det känns som om tiden går fortare än vad Niagarafallen genomströmmas av vatten.. Efter några timmars intaget viloläge, hoppade Jonsson, alltså undertecknad, upp ur bingen igen och yrvädrade sig ner i köket. Efter lite frukost/mellanmål, dök jag ner i mjölpåsen igen och knådade ihop några kaksorter. När min sammanboende kom in genom ytterdörren, hade jag precis kokat kaffe, och yrde omkring i köket som en höststorm.  

Något förvånad undrade han vad som flugit i mig, när det nu var 3:e dagen i rad, som jag har haft mjöliga händer.. Antingen sockerbegär eller 40-årskris, svarade jag.. nåja hoppas bara att det håller i sig. I alla fall, har jag lyckats rätt bra hittils, men det finns något jag inte ger mig på, och det är drömtårta. Vaddå?? kanske någon tycker, det är ju den enklaste saken i världen!! jo kanske, men mina blir alltid så sneda, så de överlåter jag till "hembageriet" på orten.. de ska ju också leva. En del av aftonen har tillbringats på en restaurang, och maten var lika god som alltid, men köttbiten var lite seg delvis, men fullt ätbar. Morgondagen kommer nog att tillbringas utomhus skulle jag tro, men var har jag inte bestämt ännu. Ha en trevlig helg, alla och envar. God bless    

Av Monika Jonsson - 2 september 2011 04:30

Jaha, då har det hänt.. de senaste timmarna har jag suttit och skrivit en berättelse till Nordiska muséet om mitt förhållande till skogen och naturen. Fingrarna har dansat över tangenterna och tiden har bara flugit iväg. Visst har jag slängt ett öga på dataklockan då och då, men varit så inne i skrivandet att jag inte kunnat sluta. Så hipsvips stod min sambo nyvaken i dörröppningen, och höll på att ge mig skrämselhicka.. så, är det någon idé att lägga sig över huvud taget?? Jodå, jag ska räta på ryggen en liten stund, men sedan ska jag pallra mig upp igen och försöka knåpa ihop några kaksorter.. God Morgon   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards