Direktlänk till inlägg 15 november 2013

En mörk dag i många avseenden- men en liten strimma av glädje mitt i

Av Monika Jonsson - 15 november 2013 20:49

Jag och några till i släktkretsen, satt vid lunchtid i en lägenhet på Storgatan i Piteå och drack kaffe, när ambulansen kom i full fart med fullt pådrag, utanför fönstret. Jag trodde det rörde sig om ett hjärtstopp, eftersom man då ibland skickar 2 bilar. En stund senare gick jag Storgatan upp mot torget och Gallerian, eftersom jag hade ett ärende till Clas Ohlson. Jag ser då att ambulansen står utanför Gallerian, men även att polisens pikébil stod där.. Ojdå, tänkte jag, har det varit något rånförsök, och någon blivit skadad.. inte för att den risken kanske är så stor, men kan det hända bankrån och mord i lilla Älvsbyn, så varför inte ett rånförsök i Piteå.. men jag gick i alla fall in på Gallerian, och möts av många poliser, och en stor folksamling borta vid rulltrappan.. jag kommer närmare och ser att rulltrappan ner står stilla, och en polis ställer en fåtölj framför trappan. När jag sen tittar ner, ser jag en stor blodpöl vid trappans fot, samt båren med en person liggandes övertäckt. Jag får då veta att någon ramlat i rulltrappan med en rollator, och jag gissade ganska snabbt att utgången var tragisk.. Jag frågade en polis om hela nedervåningen var avspärrad, men det var den inte.Jag ombads dock att ta hissen ner, för att inte störa ambulanspersonalen. Usch, vad fort det kan gå snett, men det har jag ju sett så ofantligt många gånger förut..

Strimman av glädje då?? Jo, jag har hittat en kompis från gymnasietiden, och vi träffades nu idag i hennes kyrkstuga.  

Hon bor numera i södra Sverige, men vi ska försöka hålla kontakten ändå  

Jag hoppas för övrigt att det blir en lugn helg, men man vet aldrig.. SMHI har visst varnat för hårt väder, över vår landsända, och vi har en jaktdag inplanerad, om inte vindarna ökar på allt för mycket.. I kväll är det ju visst fotboll också, men jag kan inte påstå att jag är överväldigat intresserad, fast lite följer jag nog med i alla fall.. Nu ska jag värma en kopp te, trots allt kaffe och gofika som jag har stoppat i mig idag.     Jag hoppas att alla får en lugn och skön helg, och kom i håg att ta hand om och tänka på varandra, Må Herren vaka över oss. Kram  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika Jonsson - Tisdag 23 april 19:58

jag gjorde en makaronpudding   En liten fördel med det jobb jag har.. när man delar ut lunch- och middagsmat till klienterna, får man ibland inspiration till sin egen matlagning.. det eller det var det länge sedan jag åt   om man bara slapp disken....

Av Monika Jonsson - Lördag 20 april 18:12

när man kommer till insikten att julgardinerna fortfarande sitter uppe..   Att man inte har tänkt på/reflekterat över det.. Julen varar ju kanske till påska, om man bortser från fastan.. men till pingst??     Jag var iväg till Luleå idag, för...

Av Monika Jonsson - Söndag 7 april 00:33

Dagen när vi skulle ta farväl, och ge pappa den sista vilan i gravens botten.. Vi visste att det skulle bli fruktansvärt tungt och jobbigt, men också ett fint avslut. Ett 40-tal personer fanns i kyrkan och på minnesstunden i Bölebyns byagård, f.d...

Av Monika Jonsson - Söndag 31 mars 03:30

en mässa som firas för att påminnas om Bibelns berättelse hur Jesus vann över döden och återuppstod. En stark mässa som förstås upplevs olika från person till person.. mig påverkade den extra denna gång, förstås med tanke på att vi skall följa papp...

Av Monika Jonsson - Söndag 17 mars 16:39


och pappa sitter nu med sina bröder vid elden i Nyteuger och tittar ut över vattnet till tonerna av dragspelet..   Kvar är vi med sorgen och saknaden, men med massor av minnen..  Det är ju jättejobbigt så klart, men han behöver ju inte ha ont län...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards