Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Monika Jonsson - 11 mars 2013 11:13

Ingen i min bekantskapskrets har avlidit, varken jag eller bostaden är ett dugg offentlig.. men ändå är flaggan på halv stång. Det har den inte varit sedan den där sommaren, som för alltid etsat sig fast i våra liv, när John förolyckades. Rätt eller fel, flagglag eller inte.. som rojalist, och för aktning till Prinsessan Lilian, kommer flaggan att vara på halv stång, en stund till för att snart hissas i topp.

Annars är det ganska bra, på min front. En ny vecka ligger uppslagen framför oss, och jag vet bara delvis vad den har för ess gömt i rockärmen. Förra helgen var jag i fjällen på jakt efter lite fågel, och det blev några fina dagar, även om lördagen blev lite kort. Snön föll nästan vågrätt, och sikten var delvis lika med noll. Ingen fågel blev det, men känslan att få andas fjälluft, och ta sig fram tyst på skidor och spana, var ändå något som jag längtat efter sedan ifjol.

På tal om fåglar, så hör jag nu hur talgoxarna sitter och sjunger utanför. Så, även om solen just nu är lite anonym, ska jag gå ut en sväng. Tjingalong.. Må Herren vara med Er    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards