Alla inlägg den 26 maj 2014

Av Monika Jonsson - 26 maj 2014 21:39

Dagen som Gud glömde?? Nej, Gud glömmer aldrig några dagar, vad de än må innehålla.. Upp som en sol och ner som en pannkaka, då?? Nej, inte det heller.. jag var låg redan när jag vaknade, och dessutom måndag morgon.. Europa vaknade upp till "dagenefter-" oviss framtid? främlingsfientlighet?? Jag är rädd..  

Längtan till kvällens äventyr i skogen, eller ännu hellre.. Lång vecka mot nästa helgs HAJQ?? Lite nära sanningen.. jag har inte hunnit ut i skogen lika mycket som jag skulle vilja, och det känns i kroppen!! Kaffeabstinens? Nej, Chokladabstinens? Nej, Skogs-eller naturabstinens? JA!!

Att kvällens orienteringsövning inte gick bra, är en annan historia.. men, om jag inte får komma ut i skogen regelbundet, blir kroppen spänd, och humöret sjunker i botten  Lite glad blev jag dock för en stund sedan.. Tidigare idag när jag var hem på lunch, och gick ut med hunden, tycktes jag mig, höra göken, men jag var osäker.. Nu ikväll när jag hängde ut lite kläder på torkvindan, hörde jag göken klart och tydligt, förmodligen bara en bit bort..  jag kan inte riktigt komma ihåg om jag någonsin har hört göken, just här hemma.. i stugan har vi ju den galna "Teugergöken" som låter höra av sig när den egentligen inte ska höras.. Nåja, snart är måndagen till ända, och jag ska hjälpa den lite på traven, genom att låta mig glömma klockan en stund, och njuta av en kopp te.. Må Herren vara med oss, i vilken sinnesstämning vi än må vara i..      



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards