Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Monika Jonsson - 18 augusti 2014 21:54

Nej, jag har inte på något sätt gett bloggen pension.. men det har varit full fart under en längre tid. Nu den gågna helgen, drog jag dock i handbromsen, och styrde bilen till Kronogård, tillsammans med mina söner. På fredagen gick vi en lite kortare tur, till en av fiskesjöarna inom området. Inget napp, men en fin liten etapp och en mjukstart.. En del tips på bra sjöar hade vi fått, och på lördagen ställdes GPS:en in på en längre sträcka. Vid halvtio-tiden axlade vi ryggsäckarna, och greppade fiskeutrustningen, och började vandra.. Yngste sonen, som jag var lite orolig över, travade på hur lätt som helst, fast svetten lackade.. Vilka söner jag har  Det blev en dagsetapp på nästan 5km, och 6 timmar med fiske, kaffekokning på Trangia-kök, skratt, och en fantastisk dag.   Att Lavskrikan är en nyfiken fågel, fick vi bevis på.. 4 gånger kom den fram till oss, och tiggde mat.. Som närmast var den 2 meter från min sons fötter.. Inget napp nu heller, men jag såg en fin öring som var upp till ytan och fångade insekter.. Jag kan lova att souvasen vi stekte på muurikan, efter återkomsten till kojan smakade helt underbart 

Det var 3 trötta, men nöjda fiskare, som kröp ner i sovsäckarna innan lördagen övergick till söndag. När vi vaknat och ätit frukost, började vi att städa ihop, och plocka i bilarna.. När vi lämnade nyckeln i receptionen, med känslan att helgen varit alltför kort, bokade vi redan nu, stugan för samma tid nästa år..  Äldste sonen började rulla hemåt, men yngste sonen och jag ville prova fiskelyckan några sista gånger innan vi också skulle vara tvugna att åka.. Vi fick som sagt var, ingen fisk, men en jättefin helg att minnas länge. Nu väntar några dagar med arbete och andra aktiviteter, innan småviltsjakten, och därefter älgjakten börjar.. Godnatt.. God bless  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards