Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Monika Jonsson - 2 maj 2015 19:40

har min älskade sambo, med lite hjälp av granne och vi, rivit upp hela köksgolvet i torpet, och fyllt igen källarutrymmet, med sand. Ett moment av de mera gruvsamma, är därmed avklarat. Igår gick årets majrunda av stapeln,motorcykeleventet runt fyrkanten. Tyvärr behöver man inte vara ute särskilt länge för att få uppleva, vilka olika slags bilförare det finns, en omkörning mitt på bron över Piteälven!! Hoppas föraren hade särskilda skäl.. Årets valborgsmässofirande blev en familjär tillställning i torpet. Visserligen fanns det nåra som inte var närvarande, men med oss ändå.. Detta år har jag inte köpt korv och grillat i meter, utan i miil!! Korv på längden och korv på tvären!! Tur att det är gott   Min kväll avslutades med några timmars nattvandring. Tyvärr lade ett snöfall locket på, men korv hann grillas ändå, till uppskattning för dem som var ute.. I går kväll var jag ut och körde en sväng, och fick se: 2 vita harar, 1 ensam ren, och 1 räv. I dag när jag kom hem från torpet lyfte en fågel modell större med vitt fält på stjärten.. En ny dag i morgon, nya möjligheter.. Gå i Herrens frid..  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards