Alla inlägg den 1 november 2018

Av Monika Jonsson - 1 november 2018 23:15

flutit och flygit- halkat, och på andra sätt snurrat runt på byn på lite spökjakt. Affärerna höll kvällsöppet och det gällde att hitta "spökstationerna" som fanns utmärkta på en skattkarta. Själv "firar" jag inte halloween, men jag passade ändå på att inköpa ett knippe batterier till mina LED-ljus. Väl ute tog jag dessutom tillfället i akt att inmundiga kaffe och ett maräng-spöke, samt en spök-bakelse, på ett av 2 anrika caféer utefter storgatan. Annars har hösten mer och mer börjat övergå i vinter.. Kung Bore har åter visat sitt ansikte, och pingvinerna dansade för några nätter sedan i 15-17 minusgrader. Möblerna på takterassen har fått flytta in i bodan i stugan, och jag skall snart putsa glasen i mina ljuslyktor och ställa ut. Och innan man hinner blinka, är det fullt tillåtet att börja skapa lite advents- och så småningom även julstämning.. i alla fall försöka..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards