Alla inlägg den 30 november 2010

Av Monika Jonsson - 30 november 2010 01:30

Först var det full fart på årets adventsmarknad i församlingen, sedan tvåsamhet hemma vid middagsbordet. Ganska lugnt och skönt måste jag erkänna..  

"Det är advent", sjöng kyrkokören under Söndagens högmässogudstjänst, som blev mycket stämningsfull. Jag älskar julens melodier och psalmer, de är mäktiga, glada och förväntansfulla på samma gång.

Den enda malören var att jag tog ett steg för långt bak, och höll på att ramla baklänges över altarringen, när vi skulle samla in kollekten, men jag lyckades i alla fall stå på benen  Det var trots allt väldigt gott med kyrkkaffe efteråt  

Hoppas hoppas.. det verkar som om kylan kommer att lätta en aning under veckan, vilket kommer att bli ganska skönt, det finns lite att fixa här och var, och kanske hitta en gran någonstans..

"Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna", men som vanligt.. lämna aldrig ett brinnande ljus utan tillsyn!! Stressa inte ihjäl Er, Gå i Herrens frid, kram på Er alla Ciao   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards