Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Monika Jonsson - 29 oktober 2011 19:32

Blev inget passande i morse, det blåste så pass mycket att jag inte ropade jiippiiee, precis, när klockan ringde. Nej i stället blev det en tur ner i smeten till chokladbollarna, som min sambo blev glad över. Nu har jag precis svalt sista tuggan av ett stycke renfilé med potatisgratäng, och hembakta fragiletesbakelser till efterrätt. Lev och må, Kram.

Av Monika Jonsson - 29 oktober 2011 00:44

Har suttit och funderat om jag skulle ta en museiweekend i den kungliga huvudstaden någon gång i framtiden.. och det ska jag så småningom, MEN INTE JUST NU.. först måste jag ha lite pengar, och tid över, dessutom vill jag inte lägga en sådan resa mitt under "min" jaktperiod. Dessbättre har jag fribiljetter till de muséer jag avser att besöka, så på den fronten är det lugnt. Annars hade jag planer på att ev. sitta på pass med min far några timmar i skogen, men regnet som strilat ner från himlen har gjort mig tveksam.. får undersöka saken lite närmare om några timmar. Under gårdagen var jag, sambon och systerdottern på Trescorona på byn och åt en förhållandevis god middag. Enda malören var att vinet som sambon beställde, både luktade och smakade överjäst.. inga problem att byta dessbättre. Annars går livet i normala banor, jämna plågor samt en och annan ljusglimt. Ute är det bäcksvart och jag börjar längta efter snön, den lyser ju faktiskt upp en hel del, även om jag är medveten om att även kylan väntar bakom knuten. Sov gott alla, och ni som inte får sova eller inte kan sova, önskar jag Guds frid. Godnattkramar     

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards