Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Monika Jonsson - 9 februari 2013 20:59

av förra blogginläggets rubrik kan nästan användas även denna gång.. Idag har jag begått ännu en "premiär".. Äntligen har jag fått besöka "marknadernas marknad"- Jokkmokks marknad.   Vi skulle ju iväg redan i fjol, men då var det -40 grader på lördagsmorgonen, och tillochmed jag begrep, att jag lika gärna kunde krypa in i frysskåpet direkt..  

I morse var det "bara" -24 på bron så.. När mamma och mina mostrar anlände, var det bara att packa in oss, och våra varmaste kläder i bilen och krypa iväg. Resan upp gick hur bra som helst, och vi var framme strax innan marknaden öppnade. Där var det ca -22, rena "blidvädret" med andra ord..  Det var inte så mycket folk i början, men leden tätnade ganska snabbt. Vi handlade inte så mycket, men det var trevligt att bara vara där. Uppleva allt på plats, är ju så mycket roligare än att bara höra det i radion. Efter ett gott lunchuppehåll, gick vi en sista sväng, innan vi nöjda letade oss tillbaka till bilen. Jag kan lova att det var en del lite trötta ben, som vilade ut sedan. Jag kände också att det var precis lagom trafik, för att krångla sig ut på vägen mot hemmet igen. Nu ska jag inte göra så mycket mer idag, och vad morgondagen har i bagaget vet jag bara till viss del, men det ingår visst lite kyrkobesök, och hundpassning. Godnatt alla där ute, Gå i Herrens frid. Kram    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards