Alla inlägg den 7 april 2013

Av Monika Jonsson - 7 april 2013 19:40

Det blev en promenad till kyrkan, och dagens högmässa. En vacker sådan tycker jag. Efteråt serverades kyrkkaffe, vilket också smakade bra. När jag kom hem, åt jag ett snabbt mellanmål, och försökte tillbringa så lång tid jag kunde utomhus. Vackert väder med sol och någon plusgrad, så jag gjorde upp en eld. Yngste sonen kom på söndagsbesök, och den veckovis återkommande pizzan. Nu sitter jag en stund framför TV-rutan, med datorn i knät, men jag har visst en hund, som vill hjälpa mig att skriva, så nu tar vi en paus från bloggandet.. Vi hörs. God bless.. Kramar  

Av Monika Jonsson - 7 april 2013 10:00

Efter en natt med relativt kort sömn, ca 4-5 timmar, hade jag problem med sendrag, och dessutom var jag kollosalt hungrig. Tittade på klockan och då var den 05.45 Normalt hade jag bara vänt på mig och somnat om.. Men istället slängde jag benen över sängkanten, och klädde mig. Gick ut och gjorde upp en eld, tillbaka in och kokade några ägg, samt åt lite frukost, och dessutom kokade kaffe... När min sambo kom ner någon timme senare, satt vi i lugn och ro vid köksbordet. Nu känner jag mig nästan hungrig igen, men det kan lika gärna vara törst. Jag vet att jag dricker alldeles för lite vatten, och för mycket kaffe, men å andra sidan hatar jag att springa på muggen hundrafemtioelva gånger i timmen.. Just nu känns det som om tiden går ganska långsamt, fast jag bara varit vaken ca 4,5 timmar känns det som en hel evighet.. Om en liten stund ska jag ta mig till kyrkan, och egentligen borde jag promenera.. Får se vad jag hittar för skor.. Ha det bra, denna på olika håll, soliga söndag. Vi hörs. Må Herren vara med oss. Kram   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards