Alla inlägg den 28 december 2015

Av Monika Jonsson - 28 december 2015 18:45

så är ett av de värsta åren i mitt liv till ända.. En ständig berg-och-dalbana som mest har gått neröver.. Finns inte många ljusglimtar att minnas tillbaka på.   En lägenhet har jag lyckats ordna, men jag har ännu inte hunnit få nycklarna.

Drottning Elizabeth av England hade ju ett av sina värsta år, för inte så jättelänge sedan, när det berömda uttrycket om "horrible year" myntades. Visserligen har jag väl inte drabbats fysiskt så hårt, inga bränder, och inga större blessyrer, men psykiskt.. inte nog med att vi slitits mellan hopp och förtvivlan i familjen, både äldre och yngre.. de sista månaderna har verkligen varit påfrestande.. och hade jag inte arbetskamrater och vänner som fångat mig när jag kraschat, vete fåglarna hur allt skulle ha slutat?


Julen har passerat ganska obemärkt förbi.. Visst, julmat och visst firande i all ära, men någon julstämning har absolut inte infunnit sig.. Ett stort sällskap samlades i församlingsgården och firade julafton efter julbönen, med mat, ringdans runt granen och besök av tomten.. Mycket trevligt   och efter att jag stökat undan det sista, åkte jag ner till föräldrahemmet, för att äta ett litet sent julbord, och umgås med delar av familjen. Resten av helgen har jag tillbringat i kyrkan, och i huset, packandes resten av mitt "nya" liv.

Jag kan verkligen bara hoppas att 2016 ska bli ett "bra" år, hur man nu ska definiera det.. naturligtvis ligger det ju hos var och en att få det så bra det bara går.. men med situationen både inom och utom landets gränser, får man försöka navigera och undvika de värsta grynnorna.. Må Herren ge oss styrka..  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards