Alla inlägg under april 2017

Av Monika Jonsson - 27 april 2017 22:42

när våren är lika ambivalent som jag vet inte vad, och jag egentligen inte har ett dyft att delge gemene man eller kvinna..  Idag har jag servat cykeln, och rullat de första metrarna med den. Nästa helg drar äntligen årets bergsvandringar igång igen, och jag har längtat sedan jag lade undan ryggsäcken i fjol, och lämnade in kortet. Påsken har jag firat traditionsenligt i stuga och kyrka. Bilen har fått sommarsulor,och katten mår finfint. Han fick en hälsokontroll, hos veterinären. Nu på lördag, kommer jag att följa maratonsändningen på webben från 10-MILA-orienteringen.. En av de tävlingar jag tycker är mest spännande varje år.. Hur det än går på delsträckorna, är ingenting avgjort, innan första löpare korsar mållinjen.. Ett enda misstag mellan 2 kontroller kan spoliera hela laginsatsen, och man tappar massor av tid.. eller så svänger det snabbt, och 4:e-5:e lag på en delsträcka, kan stå som slutsegrare.. Nattorientering när den är som bäst!!  Ha det gott..  

Av Monika Jonsson - 5 april 2017 11:13

följdes upp, helgen efter, med ännu en fisketur i Granträsk. Den blev lite blåsigare än helgen innan, och fisken uteblev helt denna gång, fast påhälsning hade jag vid kroken. I går var min mor och jag, och lyssnade på Livgardets dragonmusikkår på Kulturens Hus i Luleå. Denna typ av musik upplevs allra bäst LIVE!!! Dagen idag har inte riktigt börjat som planerat, och den verkar inte fortsätta riktigt som planerat heller.. Jag kommer nu att fundera över de närmaste timmarna, över en kopp kaffe, och sedan sätter jag väl fart med någonting ändå.. HMMM  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards