Alla inlägg den 2 oktober 2018

Av Monika Jonsson - 2 oktober 2018 20:20

BOING!!  så var det gjort.. Sonen var i krokarna en sväng, och pysslade hit och dit, då passade han på att slänga fast vinterrullarna. I går besiktades bilen, och turligt nog gick den igenom med bara några lampbyten som "måsten".

Själv hostar jag järnet just nu, och härom natten frös jag som tusan av feber, att det blev till att använda både overall och sockor under täcket. Inte ofta tempen stiger, men den kanske måste göra det för att man någon gång skall "bromsa in" och ta det lugnt.

Hörde till min fasa idag, att det kanske blir borgerlig regering..  jag brukar inte göra några politiska inslag eller säga någonting om hur jag tycker och tänker, i stora sammanhang, men risken är väl att man så småningom deporteras norrifrån och klumpas ihop i Stockholmsregionen.. Var det inte Kristersson, som tycker att folk bor för länge på samma plats, och att vi flyttar runt för lite?? och var det inte han som menar på att man inte ska ha det för "bra" som pensionär, utan jobba tills man stupar? BBLLLÄÄÄÄÄ!!!  

Nä, den långa landsända ovanför Dalälven, dags att bli egen??

Dags att snyta sig igen, och hoppas att man återfår lite krafter, tur natten kan få vara lång..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards