Alla inlägg den 6 oktober 2018

Av Monika Jonsson - 6 oktober 2018 22:26

fast i mitt fall.. Älg! Egenjagad- tillsammans med goda jaktkamrater, och fina hundar, pommes strips, samt ett av de bästa röda viner jag har hittat.. Chateau Mont-Redon, en fransk Châteauneuf:duPape. Till de ickejagande, som ev. halkar in här vill jag säga.. jag har full respekt att Ni inte delar min smak, men jag ber Er ändå, att respektera mitt alternativ till "lördagsmys". Dessert: Kaffe med nätt punschrulle.. Tur att smaklökarna fungerar igen  Nu skall jag bara må gott tillsammans med några DVD-filmer.. Tack för mig.  

Av Monika Jonsson - 6 oktober 2018 14:05

Smaksinnet börjar komma tillbaka.. Kaffet smakar kaffe igen.  Tidigare under veckan var det bara färgen på drycken i koppen, som gav en förnimmelse om vad det var jag drack.. Att bli piggare innebär dock att jag måste mata snabeldraken..Jag knogar och hittar enstaka "dorgnålar"- småbarr som fastnat i ryggsäckarna när jag varit på jaktstigar eller toppturer, och de gör vansinnigt ont att få under fötterna- även med sockor på..  I går kväll, var jag en snabbsväng till stugan, grillade lite korv och kokade kaffe över öppen eld. Dock blåste det så pass mycket, att man fick fälla ner "väggen" för att utestänga de kraftigaste vindbyarna. Nu sitter jag med kaffekoppen igen, men som sagt.. efter påtåren måste jag ta tag i dammsugningen.. Tur att det går fort. Ha en fortsatt fin lördag.  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards