Alla inlägg den 11 januari 2019

Av Monika Jonsson - 11 januari 2019 14:22

Vinden ökade succesivt under natten, och i morse strax efter 06, när katten fick morgonmålet, pep det i taknocken, och man var osäker på om det var vinden eller bilarna som susade förbi utanför. Träden vajar än hit-än dit.. Enl. SMHI verkar det kulminera nu vid 15-16.tiden, med vindbyar på ca 20 sekundmeter.. Tur man inte har ngn större anledning att behöva gå ut. Jag är inte det minsta avundsjuk på dem som är uppe i fjällvärlden just nu.. Visserligen älskar jag att vara i Lapplandsfjällen- jakt- och fiskenörd som jag är, eller bara att vandra- som ju fortfarande är min stora dröm.. men med de vindar som nu blåser, är jag glad för min nuvarande GPS-position.

På radion i morse, var det prat om pusselläggande, och vi är många runt om i vårt län som ägnar oss åt denna syssla i långa eller korta perioder.. Jag fick berätta om ett pussel med Titanic-motiv, som blev färdiglagt i april månad, samma datum som olycksnatten, och ungefär samma klockslag också.. En speciell känsla när mitt Liljeholmens tändes och det gick upp för mig att: Oj, hoppsan.. Annars flyter tiden på. Ska starta en maskintvätt, och i morgon är det en träff inför årets Top Of Älvsbyn-vandringar.. Nu- en kaffeslurk  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards