Alla inlägg den 23 december 2012

Av Monika Jonsson - 23 december 2012 23:36

Det har bara blivit så..   Jag är nattmänniskan personifierad, även om det råkar vara ett släktdrag. Både min mamma, och min ena syster är likadana, och speciellt så här innan julen. Natten mot idag, sprang klockan iväg för oss alla tre. Min sambo har vant sig vid att jag snor på dygnet titt som tätt, fast vad han egentligen tänker om det?? Tja, mer än en gång har jag idiotförklarats..   fast nu när det är så här kallt ute, som -35, är det ju en liten fördel att jag kan hålla igång vedpannan. Det gäller bara att elda på rätt sätt, men jag måste erkänna att jag saknar den där fingertoppskänslan som sambon har, och dessutom är jag lite rädd för att jag ska elda för hårt.. respekt för bränder har jag alltid haft, speciellt efter den brand som härjade på byn i tisdags  - det går så vansinnigt fort om elden kommer lös..

Just nu håller jag på att koka potatisen till sillsalladen. Det jag inte hinner på dagen, gör jag om natten, särskilt när det gäller något så traditionsenligt som julaftonsmorgonen. Helst vill sambon äta sillsallad med en hemmabakad mjukkaka med skinka. Jag har bestämt mig för att ge honom det som en "julklapp"  . Varför gör jag då allt om natten? Ja, egentligen har det bara blivit så, jag kan egentligen inte förklara varför eller vad det tjänar till.. men när jag är ensam vaken, gör jag nästan som jag själv vill.. Jag kan tex. ta upp och vika tvätt framför TV:n, eller.. som sagt, nu när det är kallt, hålla fyr i pannan, vilket jag ska göra nu.. Jag önskar ALLA EN GOD OCH FRIDFULL JUL. Gå i Herrens frid. Kram    

Av Monika Jonsson - 23 december 2012 00:58

slipper vi undan kylan.. Fast det förväntade jag mig inte heller. Jag får säga som man gör i det militära: Det är bara att gilla läget.. trots allt har vi ju valt att bo där vi bor, och här blir det kallt på vintern. Just nu har nog kvicksilvret på en sådan mätare svårt att klättra nå´vidare högt, och vår digitalmätare säger: -34,3. Hade vi ingen snö, skulle det nog vara ännu kallare, så det är som sagt, bara att gilla läget. När jag nu ändå är vaken, ska jag försöka klä granen. Julmusik strömmar lågmäld ur högtalarna, och jag mår trots allt ganska bra.. Gud vare med Er, tills vi hörs igen.. Kram   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards