Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Monika Jonsson - 24 februari 2012 20:13

är inledd... I mitt fall består den av att jag ska, åtminstonde försöka, avstå det allra sötaste fikat, (men tyvärr mina församlingskollegor kan jag inte garantera, att det inte slinker ner något sött..)Fastan är en förberedelse inför påsken. Jag, för min del avstår som sagt sötsaker, någon kanske utesluter köttprodukter, en annan avstår alkohol...

Fastan börjar med askonsdagen, dagen efter fettisdagen, när vi har ätit semlor och annat gott.

Under gudstjänsten i kyrkan firas nattvardsmässa, och allra sist stängs luckorna till altarskåpet. De hålls sedan stängda fram till påskdagen, när "festen" hålls till den återuppståndnes ära.. Nog om detta..

Åter helg, ganska skönt egentligen, fast som vanligt har jag en tendens att vända på dygnet.  Det blir en ganska lugn helg, åtminstonde hoppas jag det. Nu ska jag återgå till de datajobb jag har påbörjat, och dessutom ska jag ta hand om den tvätt jag har i maskinen, det var länge sedan jag höll tekoppen i handen också.. See you, ha en bra helg. God bless   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards