Alla inlägg den 13 november 2016

Av Monika Jonsson - 13 november 2016 18:33

Jakten blev lyckad i år.    Den har resulterat i gott om kött i frysen, och ett otal nya jakthistorier i ryggsäcken..    Den är dock ändå inte helt över, jag kommer att spänna på mig "tegsnäsarna" för att försöka hitta någon tjäder eller orre.. Sista jaktdagarna bjöd på både spårsnö, och kyla, stolpe ut och stolpe in, hundar som sprang både hit och dit, fantastiska vyer från torn och markpass..           Ja, jag kan hålla på hur länge som helst, men nu får älgarna ro, björnen har lagt sig. Vad händer annars?? Ja, ingenting som sticker ut.. fast i kväll/natt kanske jag spanar in gubben i månen, som visst är "extraallt" just nu, full och närmast vår planet sedan 60-talet. Annars har jag gjort, och håller på att försöka göra en större rensning bland alla prylar och pinaler som dragits till mig som en magnet genom åren. Jag har också hunnit darra som ett asplöv av vetskapen att USA:s nästa president, blev den det blev.. Vår kalla värld, blev ännu några grader kallare, och Gud vet vad han hinner ställa till med under kommande år!!  Ute dansar pingvinerna på gatorna, men inomhus är det varmt och gott. Dags att njuta av den sedvanliga tekoppen, och invänta den nya veckan. Ha det gott i slott och koja, må Herren vara med oss  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards