Alla inlägg den 1 december 2010

Av Monika Jonsson - 1 december 2010 23:30

Gumman Jonsson har en bestämd uppfattning; det blir ingen jul utan traditionella julkort! Internet och e-post och tekniska tjofaderittan- historier spelar ingen roll, det handskrivna julkortet med eller utan frimärke hör till lika mycket som julmusten. Det verkar som om majoriteten av folket tycker likadant, jag såg en artikel i "Världsbladet" om det. Jag skickar mellan 25-50 julkort varje år, och fortsätter så länge jag kan hålla en penna i min "datamusanpassade" hand. Vem vet, det kanske dyker upp ett kort i DIN låda.. Annars har jag hunnit ikapp ganska bra med julförberedelserna, däremot har tvättberget åter vuxit "down under", det får bli morgondagens tandvärk. Nu är det snart dags att borsta de tänder som finns kvar i munnen. Jag har faktiskt begärt väckning i morgon bitti, det verkar vara enda sättet att sno dygnet rätt igen. Klockan har haft en farlig förmåga att bli alldeles för mycket innan jag har kommit mig mellan lakanen, men peppar peppar, än har jag inte mött min sambo i sovrumsdörren när jag väl är på väg till sängen.. Sov så gott Ni som kan, och ni som inte kan sova, jag tänker på er..

Må Gud vara med Er Ciao  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards