Alla inlägg den 1 april 2016

Av Monika Jonsson - 1 april 2016 23:13

rent allmänt.. Visst, jag kan tyckas vara en torrboll, som inte kan skilja på skämt och allvar.. Jag lovar, det kan jag visst!! men jag ser ingen anledning till att lyssna eller läsa sådant som är så dumt och genomskinligt att klockorna börjar gå baklänges!! tur det "bara" är en dag, en gång om året.. Annars går mitt liv upp och ner, som det gör för gemene man. Påsken har vart ljus och trevlig, med både ledighet och kyrkobesök. Just senare delen av dagen har varit lite tyngre. Tack gode Gud, att jag har familjen och några underbara vänner att ringa, närhelst jag behöver.. I denna sekund sitter jag med Spotify dånande ut ur den stackars inbyggda högtalaren i datorn, risk att den spräcks. Men jag kommer att investera i högtalare med stereo, gissa om basen kommer att få jobba  skulle gärna sitta mitt i ett "bascreschendo" som får hela lägenheten att vibrera!! Jag har hört att det har förekommit en del fester här, med tidigare hyresgäster, vilket jag naturligtvis inte har en aning om, men jag tror inte att det kommer att vara helt tyst efter kl.22, någon helg här och var under sommaren.. Ibland har jag ingen aning, vad det är för känslor jag har, och ibland känns det som om jag nosar på sågspånet "i väggen"  Det känns som om jag går på autopilot, helt utan känsloliv. Det är skönt att vara ensam hemma, och inte ha någon annan än mig själv att tänka på, och jag är inte rädd för att vara ensam, men jag tillåter mig inte att slappna av till 100%. Antingen tänker jag på andras välbefinnande, och tillåter mig inte att tänka på mig själv..eller så tänker jag inte alls, utan kastar mig huvudstupa i alla möjliga göromål, och är aldrig hemma. Missförstå mig rätt, det känns inte som om jag engagerar mig för mycket, jag trivs utmärkt med att vara i farten, och känner att det är fantastiskt kul att kunna inverka och påverka min omgivning, men jag längtar tills jag kan kliva ner i båten, och sitta flera timmar på sjön, och bara vara, eller när jakten kommer igång, och jag får smyga fram genom buskar och snår, med eller utan vapen, eller bara sitta på pass och lyssna på fåglar, ekorrar, älgar eller bara "ingenting".. Snacka om att det nutida torparblodet flyter genom mina ådror, även om jag vet att torparlivet som släktingarna bakåt i tiden levde, absolut inte var någon som helst dans på rosor.. Nu under helgen ska jag delta i lite jakt på räv, men jag ska också försöka ta dagarna som de kommer. Våren är på väg, och jag längtar tills jag hör vårfåglarna, men också till att isarna börjar släppa sitt grepp om både forsar och älvar.. Jag skulle kunna fortsätta att gagga om allt och ingenting, men det är ingen idé, inget vettigt skulle komma ut av det. Ha det bra, alla jag känner och ni som råkar slumpa sig hit, i bloggen är gränserna tunna, men min verklighet är min realitet.. Jag hoppas Ni får en fin helg, och om någon råkar vara i obalans just nu, så finns Ni i mina tankar, jag kan nästan förstå hur det känns.. Ciao.. Må Herren vara med oss

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards