Alla inlägg den 2 juli 2016

Av Monika Jonsson - 2 juli 2016 20:09

Matlusten infinner sig, speciellt de lördagar, när jag bestämt mig för att äta egenjagad älg, med någon form av potatis. Mest blir det potatisterriner, en av få gånger, jag tillåter mig att äta vitlök. Dessutom ser jag dem, som en gratäng i portionsform. Till hela anrättningen har jag "vanlig" brunsås, "spetsad" med en skvätt whiskey, eller som idag, en gnutta viltkrydda. Helt fenomenalt    det enklaste blir oftast också det godaste!! Tur att det snart stundar ny jaktsäsong..   för jag börjar se botten på frysfacket.. Regnet formligen vräker ner, men just nu mår jag som en prinsessa. Har passat på att besöka kyrkmarknaden i Öjebyn, med sonen. Ganska mycket folk.. en lagom promenad, och det obligatoriska inköpet av kokosbollar. Regnet hängde i luften, men vi hann både besöka systersonens grav, och komma hem till byn. En lugn kväll väntar, och morgondagen? Ja den som lever, får se.. Ciao  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards