Alla inlägg den 28 juli 2016

Av Monika Jonsson - 28 juli 2016 23:33

på sociala medier, som man kan göra, och förstås ta med både nypor och skopor med salt.. Vilken seriefigur är man? Vilket djur är man.. Bla bla bla, bla bla bla.. osv..   I grund och botten är det ju förmodligen ett sätt att kunna skicka riktad reklam, och allsköns skit  En sak vet jag i alla fall, man kan nästan kalla mig för sommarhatare..


Missförstå mig rätt, vintern är mörk, kall och lång. Mellan januari och mars går jag nästan i dvala, april- maj börjar jag tina upp lite grann, men juli månad gillar jag inte, om jag inte har semester den månaden förstås, eller kan fylla den med utomhus-aktiviteter som Naturpass eller topp-klättringar.. Jag har ingen ro att slappna av, i alla fall inte hemma.. Fiske i stugan eller någon annan sjö, övernattning i tält nära eller långt borta, landa hemma mellan arbetspassen.. Just denna dag är en dag som hela familjen nog helst skulle vilja sova sig igenom, dagen som förändrade allas våra liv 2010.. Jag åkte till stugan på begäran och tände 2 ljus. Det är första gången på 6 år som jag satt min fot på marken vid stugan just på årsdagen av olyckan.. Nu återstår bara de sista dagarna av månaden, och sedan börjar nedräkningen till småviltsjakt och älgjakt på allvar.. I år stannar Nolia-mässan i Piteå, och även om jag inte är ute efter något specifikt, skall jag ändå dit.. Nä, dags att stänga av datorn, och ladda för sista arbetspasset denna vecka, har inte blivit mycket sömn de sista nätterna.. Vi hörs och syns.. Nattnatt   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards