Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Monika Jonsson - 3 januari 2011 02:31

God fortsättning säger jag, nu när vi skriver 2011. Jag har redan lärt mig skriva det nya året, men jag garanterar inte att det kanske dyker upp någon sekund av "tillfällig sinnesförvirring" när jag kan undra; vem är jag, vad heter jag idag, vilket datum har vi??

Hur detta år kommer att fortlöpa vet bara ännu så länge Gud Fader, men jag hoppas innerligt att det blir ett minnesrikt år, bättre än fjolåret.. (Därav den lite pessimistiska rubriken)

Julhelgen börjar lida mot sitt slut, och det är strax dags att kasta ut granen och släcka stjärnor och ljusstakar för denna gång. Jag känner alltid samma vemod när jag gör detta. Januari är värsta månaden på hela året för mig, den känns så evighetslång, tur då att vi har några födelsedagar att fira. Däremot börjar jag längta till påsken.

Hur ska jag då sammanfatta julhelgen? Jo den blev lugn och fin, dock lyckades jag inte hitta någon julkrubba, men jag har ju gott om tid att hitta en till "nästa gång".

Min äldste son fyller år idag, och den kommer han att fira här. Dessutom kommer min syster och mamma hit, därför kan det nog vara på sin plats att besöka kudden ett par timmar. De senaste nätterna har jag kommit väldigt sent i säng, och en morgon möttes jag och min sambo nästan i sovrumsdörren..   Så jag säger bara God Morgon, dröm sött, och skulle ni inte kunna sova så finns Ni i mina tankar..     

Av Monika Jonsson - 3 januari 2011 02:00

YEES!! Äntligen lyckades jag överlista tvättspöket, och skrämma undan det, i alla fall för några sekunder.. Det finns alltså en möjlighet att kunna "hitta" källargolvet under all tvätt.. Däremot kan jag inte begripa hur det kan bli så mycket tvätt på 3 personer, eller så har min sambo rätt; jag väntar för länge med att starta maskinen. I ett tidigare inlägg funderade jag ju över detta med att sortera tvätt hit och dit.. Jag har i alla fall gjort det så inbjudande som möjligt att vara i tvättartagen, jag kan lyssna på musik och ljudböcker under arbetet, vilket gör det hela lite roligare. Men ibland går jag nästan och hoppas att tvätten har sorterat sig själv, när jag kommer ner, men jag blir lika besviken varje gång. Nåja, trägen vinner, jag vet ju innerst inne att om jag bara anstränger mig lite, så går det ju faktiskt att undvika att tvättberget får "Mount Everest"- proportioner.. det är ju bara så evinnerligt efterhängset!! Bara att kämpa på! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards