Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Monika Jonsson - 6 januari 2011 22:09

Det är trevligt med snö, men det kan vara nog så mycket ibland också, speciellt om man inte vet var man ska lägga den.. Efter många dagars lite strängare kyla, vräker nu snön ner, som om den hade betalt. Jag har ju sett fram emot snön så jag kan åka ut på skidorna, men tyvärr har snuva och kall luft förföljt mig så jag har helt enkelt inte vågat. Än finns dock tid. Snön har också gjort att skogens konung har rört på sig ganska mycket, det vimlar av älgspår på odlingen här ovanför och nere på isen, jag har dock inte sett till någon älg, sedan jag sökte igen legorna. Annars har mina dagar gått i lugnets tecken, det har inte hänt mycket. Till veckan börjar skolorna om, det är faktisk ganska skönt, lite struktur på tillvaron gör skillnad. I morgon bär det av till "storstan" och en god paltmiddag, samt lite annat smått och gott.. Ta nu som vanligt hand om varandra, det finns tyvärr alltför många som sitter ensam, och nu när "blåveckorna" ska jobbas igenom, som expresståg, finns inte så mycket tid till annat. Skänk en tanke till vänner som inte finns i Er omedelbara närhet, ring gärna ett samtal till någon Ni inte pratat med på länge, det uppskattas nog. Gå i Herrens frid, ta till Er orden, eller ta emot mitt; Vi hörs.. Kram     

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards