Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Monika Jonsson - 4 oktober 2010 21:49

Måndag, ny vecka, nya oskrivna blad, nya möjligheter?? Eller; jaha ny vecka, vad ska jag hitta på för meningsfullt denna vecka? Hur får jag tiden att gå? Tänk hur olika man kan definiera uttrycket "meningsfull"!  Beroende på om man är arbetslös eller inte, samma sak; hur definierar man "tid"? De arbetslösa kan ha problem att få tiden att gå framåt, de som jobbar mer än de klarar av, vill stanna tiden och hinna andas.. Jag för min del får tiden att gå, åtmínstonde denna vecka, på lördag planerar vi att ha en middagsbjudning för närmaste släkten inför min 40-årsdag. Japp, det råkar förhålla sig så att jag- en individ har vandrat snart 40 år på denna planet, och tänk- det blev visst en människa av mig också..

Jag tänker dock inte sitta här och göra någon slags sammanfattning- inte ännu i alla fall, men jag kan konstatera att det har hänt en hel del under dessa år, både med- och motgångar. Har jag gått stärkt ur dem?  Ja det vete fåglarna, men jag går i alla fall med rak rygg och näsan över vattenytan.

Annars har det varit en ganska normal måndag, matinköp, sprungit runt i kåken och sökt både det ena och det andra, kom på halvvägs till byn; "järnspik- det glömde jag hemma- ids inte vända,tar det i morgon". Typiskt mig, jag kan vara så disträ ibland att jag skrämmer mig själv. Kallas det för slarv eller okoncentration? Eller är det en kombination av detta samt begynnande demens?

Strunt samma, min hjärna verkar ta semester när den själv vill, fast lite makt har jag fortfarande över den  Ha det bra alla där ute, ingen nämnd ingen glömd, ni finns i mina tankar, även om jag ibland råkar vara en aning förvirrad. Vi hörs och ses Kram  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards