Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Monika Jonsson - 15 oktober 2010 22:56

Är det meningen att man ska måsta kliva upp kl.4 varje fredagmorgon för att hinna med allt? Nej inte jag inte.   Men när jag någon gång städar, är det allt eller inget som gäller. Dammtorkning, dammsugning, vaskning, hela kittet.. då gäller det att börja strax efter frukosten. Ska man då dessutom handla en fredag, bör man helst vara tidigt ute, vilket jag inte är pga. städningen. Den vill jag göra medans sambon är på jobb, då får jag härja som jag vill utan att han ska bry sig..


Att handla en fredag är som sagt inte kul, speciellt inte på em. vid 13-16-tiden. Bara att parkera kan göra en smått panikslagen,   och har man då som jag, en bil modell större, får man hålla tungan rätt i munnen ,och helst stänga av bilradion. Jag gillar skarpt den individ som kom på att man kunde installera backsensor i bilarna. Men att göra sina inköp kan vara rätt intressant också, man bör i alla fall inte ha bråttom, för man träffar i regel halva bekantskapskresten på affären. En "vanlig" helg kan väl gå an, då går det i regel ganska fort att handla, men vid större helger, kan det ta både 2-3 timmar innan man har trampat runt bland alla skepp och diskar. Jag är ju dock ganska social, så för mig spelar det väl ingen större roll, men min sambo undrar ibland om jag tillverkar matvarorna själv när jag handlar..  Nåja, när kvällen kommer är man lagom mör, och det är ganska skönt att göra ingenting. Nu i helgen är sonen på korttids, så få se vad som händer i morgon? Nu ska jag i alla fall gå och söka fram en renfilé, som jag vet ska ligga i frysen. Som alltid, ta hand om varandra, och skänk en tanke till dem som inte har det lika bra som Ni. Kram   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards