Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Monika Jonsson - 11 juli 2011 19:43

Under gårdagen var jag uppe ovanför Storforsen och botaniserade. Tänk vad många växter det finns i vår fina natur.. bara på den korta sträckan vi gick, hittade vi över 100 olika växt- och gräsarter, några var visst riktiga rariteter!! ändå- fick jag veta senare, när vi drack kaffe, finns det visst fläckar på kartan i vårt län som ännu inte är utforskade.. det kan således finnas många rariteter som ännu inte har hittats. Ganska intressant egentligen, fast man inte har något extremt kunnande om växter. Botanik- ett område som den stressande nutidsmänniskan kanske borde ägna sig åt lite oftare.. "Man ser inte skogen, för alla trän" finns det ordspråk som säger, kanske man borde försöka mynta ett uttryck som säger att man ska titta lågt om man ska finna det som ligger längst ner.. Efter middagen åkte jag i alla fall till vår stuga, med fiskespön, drag och håv i högsta hugg, för att försöka fånga lite fisk. På vattnet blev det helt underbart, vindstilla, spegelblankt och inga mygg.. jag kunde faktiskt låta jackan ligga på sätet nästan hela tiden. Jag satt ute i över 2 timmar, och bara njöt av tystnaden, stillheten och känslan av att vara ensam i hela världen. Dock fick jag skratta åt alla sjöfåglar som jagade varandra tvärs över vikar och öppna vatten.. En liten abborre fick jag, men den fick löpa. När jag så småningom rattade mig hemöver, sprang en älgko över vägen 5m framför bilen, Mäktigt!! I dag har jag gjort lite förberedelser inför höstens och vinterns jakter. Morgondagen ägnas nog till tvätt och dylikt.. Tag det lugnt på jobbet, ni som är där, njut av ledighet ni som kan, kom ihåg att var Ni än står i livet, vakar Herren över Er.. God bless.. Kram     

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards