Alla inlägg den 28 juli 2011

Av Monika Jonsson - 28 juli 2011 22:10

 Just dagen idag skulle jag gärna vilja hoppa över.. Årsdagen av vår älskade Johns död. Just nu, vid denna tidpunkt för ett år sedan, körde jag ganska mycket för fort, efter den halvdåliga vägen till stugan, några minuter efter det telefonsamtal jag fick, som för alltid kom att rasera halva min värld. Under året som gått, har jag brutit ihop och kommit igen flera gånger, men som det står i begrvavningsbönen:


Hjälp oss i vår sorg, och lär oss leva för de levande, den tid vi har kvar.


Jag var ner till "sta'n" på ett ärende under fm. och då passade jag på att åka förbi graven, en bukett vita rosor och 2 ljus sattes på plats. Jag hade kunnat stanna ännu längre, om jag inte hade lite dåligt med tid. Jag skulle hem och kliva på em-skiftet på jobbet, och innan dess fick jag lov att uppfylla det löftet jag givit min sambo, om att klippa gräsmattan. Nu ska jag tända ett ljus, och be en stilla bön, innan det är dags att krypa mellan lakanen en stund. I morgon ska jag jobba ett tag, och sedan är det dags att förbereda sig för helgens festligheter. M och T ska gifta sig, och jag förmodar att det blir ett hejdundrande kalas.. Ta hand om varandra, skänk en tanke till de som inte längre vandrar här på jorden, Må Herren vara med Er, gå i Hans frid. Kramar        

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards