Alla inlägg under oktober 2010

Av Monika Jonsson - 3 oktober 2010 14:02

Jag var i skogen i går med en kompis och jagade fågel med hennes gammelhund. Det blev 5 timmar med äventyr, fantastisk natur, underbart väder, och jättefint arbete av hunden + bonus i form av fångst. Tänk vilken fantastisk natur vi har och vilket privilegium att kunna vara i den närhelst vi vill.. Vid 23-tiden var jag så färdig i både kropp och själ, samt mätt och belåten, efter köttsoppa och fruktsallad med glass att jag fick kapitulera för sängen, jag som annars brukar vara vaken betydligt längre.   Jag hade gärna legat kvar i sängen i morse, men idag har jag varit kyrkvärd under dagens högmässa i Älvsby kyrka. Dagens tema handlade om änglar, och mina tankar gick hela tiden till vår "egen" ängel, lille John.. det var med några tårar i ögonvrån jag tog emot brödet och vinet under nattvarden. I mitt första inlägg skrev jag ju att jag kommer att vara bred som en ladugårdsdörr och skriva om tankar och funderingar, och att jag var orolig för att vara FÖR djup, och ännu kanske så är fallet, men jag lovar, jag är på väg upp ur min lilla formsvacka.. Fortsätt att tänka på varandra och bry er om varandra, man vet aldrig hur morgondagen ser ut.. Till mina kristna vänner brukar jag säga till avsked: "Gå i Herrens frid". Den som läser detta nu kan ta åt sig de orden eller bara ta emot mitt: "Vi hörs och ses" Kram   

Av Monika Jonsson - 1 oktober 2010 22:20

Jaha, då ska man löpa dammtraserace igen då.. suck   Det var den tanke som dök upp i min skalle när jag kom hem efter att ha skjutsat min son till praktikplatsen. Jag ska erkänna på en gång: JAG HATAR ATT STÄDA   Det börjar väl aldrig klia så mycket i pannan, och glasögonen börjar väl aldrig glida så mycket på näsan som när det är dags att städa, tvätta eller mangla..

Nåja, det var bara att ta tjuren i hornen och sätta igång det, men först gick jag "down under" och lät tvättmaskinen svälja några kilo smutstvätt. Tur att man oftast är ensam hemma vid sådana här tillfällen, ingen som lägger sig i hur man gör eller i vilken ordning.. Nåja, efter åtskilliga timmar, med avbrott för lite lunch och lite kaffe, var jag klar, då var det dammtorkat, dammsugit och vaskat överallt, och när min sambo kom hem var jag så påpassligt i köket och höll på att dansa sista takten med skurmoppen. Han blev visst en aning förvånad, men förhoppningsvis glad över att huset var städat, frivilligt dessutom..  

Jag har också lyckats reducera tvättberget i källaren, så nu har det väl ungefär Vallsbergs- eller Kanishöjd.. men tyvärr ser man aldrig botten på tvättkorgen, det fylls ju på hela tiden..  Mitt fredagsmys blev en god kopp blåbärste, lite dator och min lekamen utspilld tvärs över hela rumssoffan.. I morgon blir det fågeljakt..  

Kram  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards